I mitt vinterland

Måndag 8 december och snöstorm. Här i östersund har det verkligen snöat hela dagen, vilket självklart är underbart, om bara dom där snöröjargubbarna kunde hänga med lite!

Själv har jag dock suttit inne nästan hela dagen och läst farmakologi, har ännu en tenta på fredag, farmakologi och läkemedelsberäkning.

Har även fått tillbaka en tenta, anatomitentan.. som jag innan trodde att jag var helt körd på, dagen innan kände jag att jag trots allt kunde det mesta. Nu har vi fått den tillbaka, och jag måste erkänna att jag arbetar mig uppåt. Blev ett B denna gång, jag är sjukt nöjd, 97,5 poäng av 105, 3,5 poäng från A. Känndes riktigt bra måste jag säga.
Något som inte kändes lika bra var tentan som vi hade i fredags. Mikrobiologi, gick sisådär, men jag hoppas i alla fall att jag klarar det!

Helgen har väl varit som vilken helg som helst, tenta/julfest i fredags med julbord, paket och till slut utgång med glitter runt halsen. Lördagen var jag lite trött, men pallrade mig iväg och kikade lite på skidskytte, det är trots allt inte världscup i skidskytte här i östersund varje dag. Provade även skjuta och vann en fin medalj för att jag vann mitt "heat". Sedan for jag, Niklas, Mia och Jocke hem till oss och åt pizza, såg en ur usel film samtidigt som vi såg stjärnor på is. Söndagen var det plugg, Niklas var i åre och åkte lite skidor med Mia och Hans, så köpte han årskort åt oss så nu är jag helt pankt. Nu är det alltså bara att komma och hälsa på så far vi och åker lite i backen :)

Snart är det jul i alla fall, känns både kul och inte kul. Julen är ju alltid kul och den ska ju vara det, det kommer dock att vara helt annorlunda denna julen. Stina kommer inte vara hemma eftersom att hon och Arvid är i alperna. Jag kommer bara vara hemma en kort stund och missar bland annat annandagen.

Måste erkänna att jag är lite besviken, trodde att man kunde få lite bättre respons, vet inte hur många sms jag skickat för att försöka styra upp allt, men det verkar inte som att någon vill lägga någon energi i det hela. Det är väl enklare att bara säga att ni inte hinner/vill träffa mig då jag är hemma. Är less på att det ska vara massa tjaffs, och ingen verkar ändå ha någon lust att ses.
Jag är trots allt inte hemma ofta, detta på grund av att jag har sjukt lite pengar, så är studentlivet! trodde att man kunde förvänta sig lite besök i alla fall av dom som bara jobbar, en helg kan man väl unna?

Jaja, nu ska jag slute sitta här och vara less, ska iväg på julfika hos Emma och kanske blir det även lite plugg.

Ha det bäst, flodhäst!

Kommentarer
Postat av: stina

Ja, den har julen kommer bli den konstigaste. Inte sa rolig alls kanns det som, men men, det kommer ju fler =) Hur blir det for er, ni drar redan pa juldan eller? Lite synd att ni inte hinner vara hemma langre och traffa alla.. Ar det ett arskort i bara are eller ar det nan annanstans ocksa? Hinner inte skriva mer nu, maste ga och ata, men vi kanske ska lyckas prata i telefon nandag pa nagot vis =) Vi far horas iallafall, halsa niklas! Kram!

2008-12-09 @ 18:41:25
URL: http://riskatten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Heje=) jag har fått jobb nu, iaf ett litet tag framöver så du kan räkna med mig i januari, säg bara till när det passar dig så kommmer jag så gärna så gärna!!!

Förövrigt så fattar jag ingenting av alla .....ologi orden :P vad läser du om allt mest? och uppdatera lite oftare :P Puss på dig.

2008-12-09 @ 22:06:22
URL: http://hannastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0