Trollhättan

Sitter i sovrummet och försöker få någon slags värme efter en inte så överdrivet varm ridtur. Måste säga att jag trivs bättre i östersund än trollhättan, där är det i alla fall oftast snö då det är såhär kallt. Här får man vara glad om det är lite frost på morgonen trots en irriterande kyla.
Så med en filt över benen och tredubbla vantar gav jag och Maria oss ut, mycket skönt och trevligt, men halt. Gårdagens ridtur var dock ett äventyr, ibland kändes det som att det var bambi på hal is jag satt på och inte Jeppe.

Om det är någon som itne förstår/vet så är jag i trollhättan och hälsar på min storebror på deras gård. Där finns hästar, hundar, katter och två barn. Så det är full rulle hela tiden kan man säga, kul men även jobbigt. För i bakhuvudet finns hela tiden tanken på den rapport vi ska skriva, som jag bara känner att jag inte orkar ta tag i! jag vill ha jullov!

Jaja, snart är det nytt år, men nu ska jag gå och äta lite risgrynsgröt (det blev inget på julafton eftersom att alla var sjuka och ville hem efter julklapparna.) måste bara klä av ett barn först som just kom innanför dörren. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0