Bakterier och Lillebror!

Sitter och pluggar lite bakterier och liknande.. har just läst att man inte ska torka sig bakifrån då man bajsat för att då kan en bakterie som heter Clostridium difficile komma in i urinvägarna och man får urinvägsinfektion.. intressant.

Sen fick jag se en läskig sak, min knasige lillebror som gillar att hoppa hopp med skidor var i tärna och hoppade lite, så tappade han sin stav och kolla hur det gick då han skulle hämta den: http://www.freeride.se/video/rodeo-540-to-smackdown/
Ajaj, men tydligen så lever han fortfarande!

På skolan i dag var det lite aktion faktiskt. Först när jag kom till skolan så åkte tre brandbilar iväg (sos larmcentral och ambulans och brandbilsutfarterna ligger just vid skolan), lite senare sitter vi och har lite läkemedelsberäkning och hantering då det först kommer en polisbil, sån där pikebuss, lite senare kommer två till bilar, en vanlig polisbil och en pikebuss! Ett tag funderade vi faktiskt på om det var en ny bomb här i östersund. Det har ju varit några sådana här den senaste tiden... Men eftersom att dom inte spärrade av och det inte blev någon utrymmning så var det nog inga ungdomar som hade lekt idag.

Nu ska jag plugga vidare.. lite hygien är ju alltid intressant!
Ha det bra!

För övrigt, fest den 25 på oleary´s, förfest i ABC 18.30 - sällskapsresantema.. så, jag söker en grå kostym?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0