Vardag.

Jaha, då var man tillbaka, till vardagen och skolan.
På förmiddagen var jag på skolan och hade en kursintroduktion som helt tog musten ur en. Karlakvinnan är helt galen! Det som de flesta i klassen trodde skulle bli en rätt slapp kurs blev helt plötsligt till ett rent militärläger!
Så jag gick från skolan med tankar snurrande på hur jag skulle ha råd/fixa alla böcker vi skulle ha i kursen och hur jag skulle orka plugga som en tok. Väl hemma tuggade jag i mig en tallrik gröt för att sedan sätta mig vid datorn och börja kolla vad alla hemska böcker kostade och vilka vi riktigt ska ha. Så kom jag på att jag hade någon liknande bok i bokhyllan (köpte en låda med 20 mer eller mindre bra böcker att ha då man pluggar till sjuksyrra), boken "medicinska sjukdomar" var jag säker på att jag hade, men en gammal upplaga. Så kollade jag lite mer och upptäckte att nästan alla böcker vi ska ha fanns i min bokhylla, alla utom en!! Lycka! Nog för att de flesta är av en lite äldre upplaga, men då jag kollade så är det ungefär samma innehålssförteckning och jag tänkte att de kapitel eller delar jag inte har får jag kopiera! Sicken lycka alltså! Jag är så glad att jag inte vet vad jag ska göra.

Samtidigt lite ledsen, Niklas åker till Ryssland ikväll och jag kommer vara ensammast i hela världen i en vecka.. hur ska det gå? Som tur var kommer ju mamma på torsdag så det kommer vara superkul =) Annars funderar jag på att ta tag i pluggandet eftersom att jag har lånat en bok (en av dom jag inte hade) till nästa onsdag och det vore ju bra om jag hann läsa lite i den innan. Men först måste jag nog städa lite.. vill ju inte att lägenheten ska se ut som en svinstia då mamma kommer, och gardiner måste strykas nu då de äntligen blivit sydda =)

Ha det toppen
/ Glad och lycklig Aurora som snart blir ensammast i världen!

Kommentarer
Postat av: Lisakusin

Nämen kära nån...helt ensammast. Du hade ju kunnat bo i ett tält på nordpolen med. Där är det nog ensamt. Men nästan lika ensamt blir det för dig.

2009-02-23 @ 22:40:42
URL: http://dennadagen-lisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0