Vinterparadis

Mitt jämtland är mitt vinterparadis

Troligen kan inte livet bli mycket bättre än såhär, självklart är inte allt bra. Men att sitta hemma och plugga då man vet att man ikväll ska åka iväg till Åre för en helg fylld av skid/brädåkning och mys! då är det rikgit roligt faktiskt.
Att stå och valla skidor och brädor (har avverkat 2 par skidor och 2 brädor idag) känns inte heller trist. Bara tanken på hur bra jag kommer glida i backen så ler jag.


Dagen har varit rätt härlig i allmänhet - sovmorgon, städning, plugg, valla och så lite mera plugg.
Helt okej faktiskt, och ikväll bär det ju av till fjälls så!

KusinLisa hade skrivit till mig sist, och ja, kanske stämmer det att bloggen blir tråkigare ju fler som läser, men jag hoppas att det funkar ändå. Och visst har många börjat blogga! det har som blivit en slags innegrej. Men jag måste säga att det är ett väldigt bra sätt att hålla koll på folk och se vad som händer i andras liv då man bor 50 mil bort och knappt har någon kontakt alls.

I helgen ska jag och Niklas ha en mysig helg på tu man hand. Har inte blivit mycket av det då vi hela tiden haft så mycket annat att göra, skiweek, plugg och allt annat. Men nu i helgen smäller det! :)
Halv 8 ska vi hämta upp Mia och Elin som ska åka med oss till Åre, där sover vi i stugan i natt och imorrn blir det åkning i Åre. Efter den åkningen som förhoppningsvis är toppenbra, så ska vi fara till stugan i Brasta bara jag och Niklas, äta middag och sova, sen på lördag blir det åkning i Bydalen för oss. Vad som händer på söndagen är inte riktigt klart än, men det får vi se, handlar självklart endel om väder och vind osv. Men en toppenhelg kommer det garanterat att bli i alla fall! Bäst att passa på och njuta för nästa helg blir det inga nöjen, bara plugg.

Skolan då, jo, den är helt okej. Men just nu väldigt flummig och oklar. Vi har tenta den 18 och massa böcker som ska läsas, men man har inte en aning om vad man ska läas i dessa böcker, för läsa igenom alla hinner jag aldrig (plus att jag inte har böckerna). Förhoppningsvis så löser det sig ändå, det tror jag i alla fall, brukar göra det.

Underbart med lite folk som kommer hit i påsk, jag har dock praktik ute i Åsarna (ca 8 mil söder om östersund typ) och kommer inte vara så mycket ledig som jag hade hoppats på. Men de röda dagarna har vi i alla fall blivit lovade att vara lediga. Så ska någon upp/ner till Jämtland/Östersund/Åre/Bydalen osv. så hör av er! Vore toppenkul att ses!

Kram Kram och ha en bra fortsatt vecka :) det ska jag.

Och hörrni, klaga inte på snön utan njut! det är trots allt bara vinter en gång om året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0