Långhelg!

Precis vad det har varit i helgen. Hade sista skolgrejen på onsdag och sen ledig =) Tanken var egentligen att jag skulle jobba på Subway eftersom att jag fått jobb där, men helt plötsligt så blev det inte så.. som ni tidigare läst så spenderades onsdagkvällen (tror jag det var) på akuten med min käre sambo som lyckats få axeln ur led, mycket lyckat.

Detta äventyr ledde till en sovmorgon på torsdagen, välförtjänt måste jag säga! sen lite plugg och så lite TV på kvällen, Niklas somnade och sov ett tag. Under tiden lyssnade vi lite på hockymatchen, första matchen mot färjestad, AIK förlorade dock :(
Fredag, ännu en sovmorgon.. inte hälsosamt att alltid ha sovmorgon. Ska jag vara helt ärlig så minns jag knappt vad vi gjorde denna dag, men på erftermiddagen kom i alla fall Chivas, han skulle vara hos oss hela helgen.
Lördag, sovmorgon denna dag också, sedan iväg på promenad med Chivas till ÖB, mycket trevligt. Det var helt underbart väder så vi satt i ungefär en timme i badhusparken och hade det bara bra. Att sitta där en solig eftermiddag är precis som att ligga på en badstrand en solig eftermiddag (bortsett från att det är snöigt och man sitter på isen med täckkläder). Man sitter i en solstol, blundar, hör barn som leker och föräldrar som ropar på sina barn att de ska komma och fika, i princip samma som sommaren alltså!
Söndagen, en liten sovmorgon denna dagen också.. detta börjar bli en dålig vana. Hur som helst skulle jag och Niklas vara aktiva, så vi började med en tur på långfärdsskridskor med Chivas, blev hela 10 kilometer i slutändan, sen orkade jag inte mer.. sen hem och plantera om blommorna, som tidigare sett mer döda ut än levande. Vi minskade antalet blommor och även storleken på dem, så nu känns lägenheten som ny då man kan se ut genom fönstrena. Mitt i blommplanteringen kom Ingrid för vi skulle plugga lite, så då blommorna var fina och klara så pluggade vi lite. Gjorde klart en uppgift om två gamla gubbar som vi hade. Niklas åkte iväg på skolan och jag och Ingrid såg Beck. Mycket trevligt.

Detta har verkligen varit en toppenhelg, mycket tid med bara min käre karl och jag, något som i princip inte existerat de senaste månaderna. Verkligen trevligt. Att vi sedan haft Chivas har ju varit trevligt, och vädret, det kan man faktiskt inte klaga på.

Men så söndag kväll, då kom moder jord helt plötsligt på att det var lite tidigt för vår i Östersund. Så det blev snöstorm, vilket resulterade i 1 dm snö utanför dörren då vi skulle till skolan i morse.
På skolan har vi tränat inför metod examinationerna som är på onsdag. Då är tanken att jag ska kunna ALLT om kateterisering, venprovtagning och injektioner... det blir mycket spännande, wish me luck!
Nu har Chivas åkt hem till matte sin, troligen ska vi ha honom från mitten av april till mitten av maj nästa gång då ägarna ska resa bort.. Ska bli kul, så får jag sällskap på min praktik.
På tal om praktik, änteeeeligen har dom hört av sig. Det verkar toppen, jag är ledig hela påsk och kan typ bestämma mitt schema helt själv. En sak är dock lite jobbig, dom har inga arbetskläder och jag har inte en aning om vad jag då ska ha för kläder.. några tips?

Jaja, nu ska jag ta och göra något vettigt, typ dammsuga eller nått sånt eftersom att disken redan är gjort, men först. några bilder:


Trots snöstormen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0