Mammahelg =)

Torsdag: klockan ca 22 så kom min käre mor till Östersund, jag skulle komma och hämta henne på busstationen, men där fick hon snällt stå och vänta en stund på grund av att jag (som vanligt) kört fast på parkeringen. Nu är jag less på att dom skottar så sjukt dåligt! Till slut kom jag mig iväg och där stod mamma, med massvis av grejor. Så körde vi hem till lägenheten, jag fick massa bröd och en fin blomma, tack! så drack vi lite te och pratade lite strunt innan vi gick och la oss. NattiNatti
Fredag: Dagens sysselsättning var shopping, så där vid 10 tiden gick vi från Frösön in till centrum för en hel dag på stan, att bara vandra från affär till affär utan att känna någon stress. Den enda tiden vi hade att passa var 20.00 då "Så Ska Det Låta" började. Så vi gjorde det, gick från affär till affär, provade lite kläder och köpte lite grejor. Gardintyg, tröjor, klänning, tyg, tråd, trosor, sjal och böcker var några av inköpen. Efter lite promenerande kände vi att det var dags för lunch, så vi gick till "Pause" och åt. Det blev panini med ruccola och parmaskinka, till detta lite te =) 
 
Då vi hade suttit på Pause ett tag så dök plötsligt sångaren i "Ständut black" upp, kul för mamma att få se lite kändisar i Östersund. När vi ätit klar och kollat klart på kändisen så gick vi vidare och det blev lite mer shopping. Måste även berätta om en liten incident på stan, jag stod och rotade i ett ställ med pocket för 29:-, ser en framsida som ser intressant ut, titeln är: "Den hungriga princessan", jag tänkte att den verkade ju spännande och kollar på baksidan: Det här handlar om Aurora. Är första meningen, jag blir lite chockad, men känner att meningen måste vara att jag ska köpa denna bok. Så, det gör jag plus en till och nu vill jag bara sätta mig och läsa den, se om den handlar om Aurora. Efter mycket vandling på stan så kände både jag och mamma att det började bli dags att gå hem, vi var tvungna att åka och handla också innan klockan 20.00. Så hem, snabbt in och med grejorna och ut igen för att brumma iväg till Coop, på vägen svängde vi även förbi en annan affär, och som tidigare då vi varit in i den affären, så var dom tvungna att komma och säga till oss att dom stängde nu och vi måste gå.. pinsamt men sant. Så lite handling på coop och sen hem, snabbt laga pasta med räkor för att äta framför tvn, mycket trevligt och mysigt ska jag säga!


Lördag: Efter gårdagens shoppingrunda var vi ganska trötta i kroppen, men det var helt underbart väder så vi begav oss ut på en promenad runt frösöberget, en mycket trevlig och mycket lång promenad som avslutades med fika på Tages. Sen gick vi hem och vilade en stund, det var en mycket krävande promenad med många uppförs och nerförsbackar och mycket snö, men mycket trevligt i det fina vädret. På vägen hittade jag två sjukt stora och häftiga istappar som jag tränade att kasta spjut med =)
 
Efter lite vila så var det dags att sätta igång med gårdagens inköp, så vi sydde lite mössor och pannband, tror jag ska starta försäljning, kan numera sy exakt sånna mössor som man kan köpa för 250 kronor, om ni vill syr jag till er för 100-150 kronor =) då får ni välja exakt hur dom ska se ut och vilket tyg osv. Intresse?
 
Efter det så var det middagsdags och sedan Melodifestivalen! Sen såg vi filmen rocksystrar, mycket roande film måste jag säga!

Söndag:Sista dagen med mamma =( men, inte vara ledsen för det. För det var bullbak som stod på schemat. Så jag satte igång, gjorde en deg som sedan fick jäsa och sen gjorde jag både vanilj och kanelbullar, totalt blev det 56 stycken, mycket duktigt av mig måste jag säga! Här kommer lite bilder från bullbaket:

Sedan åt jag och mamma lite intressant mat, konstig pasta med köttfärs i, ja, som ni kanske förstår var det intressant. Efter det var det dags för mamma att åka, så här sitter jag nu, ensam i lägenheten och har just lämnat mamma. Tomt.

Detta var helgen kort, mycket trevlig helg med bara jag och mamma =)

Kommentarer
Postat av: Lisakusin

Jag vill ha ett pannband! i blått och grönt, tack.

Ni verkar ha haft det bra. Roligt att se bilder på dig och Mayen. Kramar

2009-03-02 @ 11:28:12
URL: http://dennadagen-lisa.blogspot.com/
Postat av: Isak

Verkar som en go helg ;)

2009-03-03 @ 17:19:56
URL: http://isakanklew.blogspot.com
Postat av: stina

Vad mysigt! Jag vill ocksa komma och ha en helg med bara du och jag i ostersund. Far ta det i maj kanske?

Hur som helst skulle jag kunna tanka mig nat hemmasytt i fodelsedagspresent om du vill spara pengar =)

2009-03-04 @ 22:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0