Vackert väder.

Just det har det varit idag.

Igår satt jag och Ingrid och skulle plugga lite, men det slutade med att vi satt och kollade i en kartbok på städer i Sverige där vi hade varit, i alla fall. Då sa vi: det skulle vara typiskt om det vore fint väder och skinande sol imorrn då vi går skola från 8.30 till 17.00.
När jag vaknade i morse, så kan ni ju gissa vad det första som reflekteras i min lins är? Klarblå himmel och skinande sol, jag ville nästan dö. Istället vände jag mig om och sov lite till. Men efter en stund var jag tvungen att stiga upp, så jag kastade i mig lite frukost för att slippa tokstressa på vägen till skolan, troligen den enda gången på dagen jag skulle få uppleva det fina vädret.

Skolan flöt på ergonomi med hjälpmedel (förflyttningar alltså) på förmiddagen och en föreläsning på eftermiddagen. Jag var sjukt trött på eftermiddagen och jag kan säga att det som inte får hända hände. Jag somnade, och vaknar av att vår underbare (han är verkligen king) föreläsare LarPer, pekar med halva handen på mig och säger: "vilka är det? vet du det?"  "Jag" undrar jag förvånad och kastar sen ut mig "NEJ" utan att egentligen ha en blekaste aning om vad han frågade om... Sånt som händer en vanlig dag på mittuniveristetet i östersund.

Efter skolan cyklade jag och Niklas hem för att laga riktig husmanskost, bruna bönor och fläsk. Måste då tillägga att vi inte köper bruna bönor på sån äcklig korv, utan vi gör dom från grunden =) mycket gott måste jag säga.

Men nu ska jag försöka styra upp mitt liv runt pluggande, har examination på injektion, venprovtagning (blodprov) och kateterisering. Känns lite som då man hade uppkörningen, man ska bli testad på det praktiska som grundar sig på mycket teori och är helt enkelt pissnervös! men det går förhoppningsvis bra.

Puss o kram, kyss en gam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0