20 år!

Jaha, då var man 20 år. Känns riktigt bra faktiskt. Dagen har varit toppen och det känns riktigt bra att blivit gammal =)

Dagen då Aurora Larsson fyllde 20 år!
Vaknar 06.30 av att syster och pojkvän kommer och sjunger, för första gången i mitt liv har jag inte legat vaken och väntat och sen låtsats sova då dom sjunger. Jag får fika på säng, bröd som är gjorda i ugnen med tomat, ruccola och mozarellaost. Jag öppnar två paket från mamma och pappa, en glassform (som man gör glass i och fryser in) och presentkort på stadium för att köpa springskor. Efter det är det bara att klä sig eftersom att jag lovat min kamrat Emma att hämta henne på tåget, lite som en födelsedagspresent, inte varje år man får en same! Hem igen och se lite tv med syster innan det är dags att cykla till skolan. Plugg och sen fika från gårdagens kalas hos Erika (grattis igen). Sen hämtar Niklas och stina mig, tanken är att vi ska till coop och på systemet. Men dom kör till badhusparken (?). Där får jag en korg som innehåller allt man behöver för en picknick: picknickfilt, champagne, kex och ost, päron, sallad och vanligt bröd. Plus några paket från min älskade pojkvän, det var okrossbara champagneglas, vinkylare (sån man trär på flaskan), smycken att märka glas med, studenternas kokbok och en mp4 spelare. Efter lunchen så åkte vi till lillänge för att besöka systembolaget. Jag handlade massor eftersom att vi ska ha skiweekfest imorrn, 1600 kronor ungefär. Äntligen har jag också köpt en flaska Aurora vin, något jag velat ha länge. Vi gick även in på coop och shoppade lite, och mitt i all stressen blev vi kollade på shop express... USch! Hem och fixa lite tårta, kaka och mat. Middag som var tacos och lite mer paket från mamma och pappa och stina, bla. utrunningssax, hårkniv, hushållsvåg, stegräknare (som nu har gått 3858 steg sen jag fick den). sen var det bara att fixa för gästerna som också kom med paket, det var en spargris, ett typ anteckningsblock och pennor och ett KUBB! som kommer att användas på lördag! Vi fikade med gästerna, så pratade vi en massa strunt innan dom skulle gå hem. Så gick jag och niklas en promenad med CHivas, och nu sitter jag här. Det var min 20års dag! Här kommer lite bilder =)









Tack för alla gratulationer och paket =) Nu ska jag sova, min första natt som 20-åring!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha vilken rolig bild av dig med systemet handlingen! Grattis igen.Kramar.

2009-05-07 @ 06:21:14
URL: http://dennadagen-lisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0