Uppsala.

Sitter nu i Uppsala och ska dricka lite te.
Igår så var det valborgs och vi vaknade tidigt, åt champangefrukost, gjorde oss klara och packade väskorna. Sen bar det av mot forsränning i ett litet vattendrag (ungefär som flottracet i badhusparken...?). Sedan gick vi till en liten lugn park och drack lite och fikade lite. Vi såg även tre tjejer som blev påkommna av polisen och inte hade åldern inne utan fick ställa sig på trotoaren och hälla ut all sin alkohol, inte kul för dom.. Sen gick vi till ekonomicumparken, där var det inte lika lugnt, sjukt mycket människor, vet inte ens vad jag ska jämföra det med! Efter att ha suttit där en stund, lite för länge blev det för då vi skulle vinka med våra mössor så var vi för sena och missade det, men vi gick och vinkade i alla fall =) Sedan så tänkte vi att vi skulle gå hem, men först träffade vi lite skelleftebor, sen hem för att byta lite kläder och sen gå till Arvids bror och grilla. Där grillade vi, åt maten och umgicks, sen iväg till en brasa som vi kikade på lite då den brann.

Idag har vi sovit en stund, dock så ville min hjärna vakna klockan 7.. Så upp och äta frukost, ut i solen en stund och spela blomspel. Sen så färgade vi lite hår, mitt blev först orange, sen så skulle vi göra slingor på mig och jag trodde en stund att jag skulle bli blåhårig.. mindre kul. Sen tog vi bilen och brummade iväg till Stockholm och Gröna lund. Där var det kul och vi åkte massa karuseller.. Exempelvis den nya bergådalbanan, sen så åkte vi fritt fall och såg då det brann i djurgården. Sådär fortsatte det och nu sitter vi och dricker te.

- Sadistföräldrar (en arbetare på grönan till två ryska föräldrar som tvingade sitt barn att åka karusell)
- Det brinner där borta (en unge som skrek detta heeeela tiden vid fritt fall)
Sen så var det även 2 personer som var för tjocka för att åka nya banan, och en annan som misslyckades med att ta på sig säkerhetsgrejen och hade huvudet på fel sida..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0